Milloin kuntosalille synnytyksen jälkeen?

Milloin kuntosalille synnytyksen jälkeen?

Kuntosalille ja muihin rankempiin liikuntaharrastuksiin palaaminen kannattaa tehdä asteittain noin 8-12 viikon kohdalla synnytyksestä, mielellään jälkitarkastuksen jälkeen.

Voiko raskaana oleva juosta?

Liikunnan hyödyt

Terveen äidin säännöllinen raskaudenaikainen kestävyysliikunta ylläpitää tai parantaa verenkierto- ja hengityselimistön kuntoa äidin ja sikiön terveyttä vaarantamatta. Raskaudenaikainen liikunta ehkäisee liiallista painonnousua raskauden aikana ja nopeuttaa painon palautumista synnytyksen jälkeen.

Saako raskaana oleva ratsastaa?

Liikuntalajit, vasta-aiheet ja keskeyttämisen syyt

Raskauden puolen välin jälkeen liikuntalajeja, joissa kohtu joutuu voimakkaaseen hölskyvään liikkeeseen (hyppelyt, ratsastus, kontaktilajit) tulee välttää. Riittävästä nesteen määrästä on tärkeää huolehtia liikunnan aikana.

Voiko raskaana ollessa ratsastaa?

Erikoislajeista esim. laitesukellusta ei suositella raskauden aikana lainkaan. Raskauden puolen välin jälkeen liikuntalajeja, joissa kohtu joutuu voimakkaaseen hölskyvään liikkeeseen (hyppelyt, ratsastus, kontaktilajit) tulee välttää.

Voiko raskauden aikana juosta?

Terveen äidin säännöllinen raskaudenaikainen kestävyysliikunta ylläpitää tai parantaa verenkierto- ja hengityselimistön kuntoa äidin ja sikiön terveyttä vaarantamatta. Raskaudenaikainen liikunta ehkäisee liiallista painonnousua raskauden aikana ja nopeuttaa painon palautumista synnytyksen jälkeen.

Mihin asti voi uida raskaana?

Kävelyä ja muutamia muita liikuntamuotoja – joogaa, pilatesta, vesijumppaa ja uintiavoi harrastaa aivan synnytykseen saakka.

Mitä liikuntaa raskauden aikana?

Raskauden aikana sopivia liikuntalajeja ovat esimerkiksi kävely, hölkkä, pyöräily, uinti, soutu, hiihto, luistelu, tanssi ja kuntosaliharjoittelu. Raskaudenaikaisen liikunnan keston tavoite, 150 minuuttia viikossa vähintään kolmena päivänä, ei ole muuttunut Käypä hoito -suosituksessa todetusta.

Saako raskaana Kurotella?

Pakotettuja passiivisia venytyksiä tulee välttää. Tällaisia ovat varpaiden kurottelu ja takareiden venytykset. Raskaushormonit löystyttävät niveliä, joten ylivenytysten aiheuttamien lihasvaurioiden riski on raskauden aikana normaalia suurempi.


Leave a Reply

Your email address will not be published.